Ostatnio zwracałam Ci uwagę, że są takie sprawy, w których Radzie Gminie odmawia się kompetencji do podejmowania decyzji, choć byłoby to w praktyce uzasadnione.
Dziś o sytuacji odwrotnej.
Wiele osób nie może już się doczekać, by w każdym urzędzie móc uiszczać opłaty kartą. Ja w każdym razie na to czekam.
Na wprowadzenie obrotu bezgotówkowego w Twoim urzędzie jest teraz najlepszy czas, ponieważ w Ministerstwie Rozwoju przygotowano program upowszechnienia płatności bezgotówkowych. Wszystkie szczegóły programy, formularz zgłoszeniowy, wzór umowy oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz na stronie współpracującej z Ministerstwem w tym zakresie Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A. W ramach programu urząd będzie mógł bezpłatnie zainstalować i korzystać z terminala płatniczego (jednego na urząd w gminach do 10 tys. mieszkańców i dwóch w gminach większych).
Jeszcze ważniejszą kwestią jest fakt, że dokonujący płatności z wykorzystaniem terminala klienci urzędu także nie będą ponosić opłat za dokonanie transakcji realizowanych w ramach programu.
Rozwiązanie bezdyskusyjnie potrzebne.
Ja chciałabym dziś zwrócić uwagę jedynie, byś nie zapomniał, że wprowadzenie płatności kartą w urzędzie wymaga uprzedniej zgody Rady Gminy wyrażonej w formie uchwały.
Podstawą takiej uchwały będzie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. t.j. z 2016 r. poz.446 ze zm.) oraz art.61 a § 1. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz.201 ze zm.)
Potem już można przystępować do programu i wdrażać płatności bezgotówkowe. W tej formie płaci się z lżejszym sercem. Nawet podatki.
Pozdrawiam niezmiennie.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }